Neix la Plataforma Arts de Carrer

El passat divendres 4 de juliol es va presentar la plataforma Arts de Carrer, una proposta que reuneix sota un mateix sostre festivals, fires i mostres de Catalunya que tenen aquesta les arts de carrer com a principal eix conductor de la seva programació. La proposta es va fer pública a Viladecans, dins el marc de les jornades professionals del festival Al Carrer. La plataforma està integrada en aquests moments per FiraTàrrega, Fira Mediterrània de Manresa, Trapezi – Fira del Circ de Reus, Fira de Circ Al Carrer de la Bisbal de l’Empordà, el Festival Sismògraf d’Olot, Lluèrnia – Circ a les Places d’Olot, el Festival Esbaiola’t d’Esterri d’Àneu, Festus de Torelló, Festival Per Amor a l'Hart - Festival d'art de carrer de L'Hospitalet de Llobregat, i el Festival Internacional de Teatre d’Animació Al Carrer de Vildecans, tot i que la plataforma està oberta a tots aquells esdeveniments escènics que vulguin afegir-s’hi.

Els objectius de la plataforma són, en primer lloc, visualitzar i comunicar de manera conjunta l’activitat escènica al carrer que es fa a Catalunya. Per acomplir aquest primer objectiu, s’ha obert al públic el web www.artsdecarrer.cat, que inclou informació dels esdeveniments que formen part de la proposta, així com les seves respectives xarxes socials a Facebook (www.facebook.com/plataformaartsdecarrer) i Twitter (@artsdecarrer).

Altres objectius de futur de la plataforma són el foment d’acords de mobilitat de companyies, creant aliances entre les direccions artístiques de les fires i festivals, així com la producció de nous espectacles, un objectiu plantejat a llarg termini.

La proposta, que va sorgir en una trobada informal a Tàrrega, vol desafiar el paradigma competitiu en favor de la col·laboració entre fires i festivals. La plataforma és una aliança informal oberta a tots aquells esdeveniments que s’hi vulguin sumar, i que acompleixin com a únic requisit  la programació d’arts de carrer. El projecte vol ser una eina de sector, inclusiva i flexible, amb un caràcter molt pragmàtic.