La despesa en cultura dels ajuntaments

No és cap novetat dir que, avui, les polítiques públiques de cultura s’enfronten a una reducció dràstica dels recursos, però també a un canvi de paradigma que posa en qüestió moltes de les dinàmiques del període anterior.

En aquest context, el CERC es proposa fer petites píndoles d’informació que aprofundeixin en aspectes concrets d’una problemàtica que ha portat als ajuntaments a una situació en la que han de prioritzar entre serveis que considerem bàsics per als ciutadans i que, en molts casos, estan propiciant una gran reducció dels pressupostos de cultura i, per tant, d’aquests serveis.

Avui presentem una primera píndola centrada en l’evolució dels pressupostos de cultura dels ajuntaments entre els anys 2001 i el 2011, que és l’últim per al qual es disposa dels pressupostos liquidats.

Aquesta anàlisi permet copsar com han variat els recursos dedicats a la cultura, i la distribució de la despesa dels ajuntaments dins les mateixes àrees de cultura: d’uns anys en què la cultura anava adquirint cada vegada més centralitat en l’actuació dels governs locals, s’ha passat a uns pressupostos de cultura que es redueixen quatre vegades més que els pressupostos globals dels ajuntaments. Més enllà de les restriccions pressupostàries, la crisi ha portat un canvi en les prioritats dels governs del qual la cultura està sortint molt mal parada.

Podeu consultar el document aquí

Fitxers adjunts:
Etiquetes: