March of the modern makers: an industrial strategy for the creative industries

Will Straw ׀ Nigel Warner ׀ Institute for Public Policy Research

Aquest informe destaca les fortaleses i els avantatges competitius de les indústries creatives al Regne Unit i assenyala que una aproximació més apropiada i coordinada d’aquest sector a la estratègia del govern en matèria de política industrial ajudaria a augmentar el potencial d’aquest país com a líder mundial en continguts creatius. Els autors reconeixen la bona situació i posicionament global d’aquest sector al Regne Unit però qualifiquen de greu error el fet que les empreses creatives no s’hagin sumat aquesta recent estratègia governamental.

Segons Straw i Warner les indústries creatives han esdevingut un pilar fonamental en l’economia i el mercat de treball del Regne Unit, han crescut  més ràpid que d’altres sectors i aporten un avantatge competitiu molt significatiu. Així mateix, consideren que tant el sector com el país en general sortirien molt beneficiats si es desenvolupés una estratègia industrial més coherent i específica per a aquest sector ja que és una font per llocs de treball d’alta qualificació; una oportunitat per situar el Regne Unit com a país líder en la creació de continguts creatius a escala global, i generararia una economia global més dinàmica i competitiva mitjançant el desenvolupament de nombrosos centres creatius al llarg del país i no només a Londres.

Els quatre apartats que conformen aquest informe analitzen la situació actual de les indústries creatives al Regne Unit així com la seva contribució al creixement econòmic, al comerç i a l’ocupació; aporten arguments en favor de l’adopció d’una política industrial per a les indústries creatives; enumeren els aspectes que caldria millorar com són la inversió en les empreses i els continguts, la formació dels treballadors, les infraestructures digitals, els centres regionals d’excel·lència i hubs creatius, o com fer front als problemes que frenen les exportacions del Regne Unit cap a nous mercats. Finalment, s’hi  presenta un pla de 10 punts per maximitzar el potencial de creixement de les indústries creatives en totes les regions del Regne Unit.

PDF March of the modern makers: an industrial strategy for the creative industries

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris