Badia, Tere

Tere Badia (Mèxic DC, 1964)

Directora d’Hangar des que fou nomenada en novembre de 2009. Investigadora i gestora cultural, és llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i Màster en Sociologia per la Universitat Oberta de Catalunya.

Experta en ètica de la imatge i assessora en processos organitzatius i Investigació i Desenvolupament, és professora de l’Escola Superior d’Imatge i disseny de Barcelona.

La seva labor investigadora abasta els àmbits de les polítiques culturals, les xarxes, la cooperació cultural internacional i la cerca, desenvolupament i innovació en la producció artística.

Professionalment, ha estat vinculada a la Fundació Interarts i a l’agència de comunicació Goetzinger + Komplizen (Karlsruhe). Ha redactat el Pla Integral de R+D+I a les Arts Visuals (Catalunya Laboratori) per encàrrec de l’Associació d’artistes visuals de Catalunya (AAVC). Ha comissariat exposicions i projectes d’art contemporani i nous mitjans.

Ha coordinat el programa Dissonàncies en Catalunya, una plataforma del qual l’objectiu és impulsar les relacions entre empreses, centres d’investigació o entitats públiques i els artistes per tal d’estimular la innovació.  També ha coordinat la Xarxa d’espais de producció d’arts visuals de Catalunya.

Tere Badia participà a les jornades presencials d’Interacció 2013 en el debat El món local i la cultura: centralitats i marginalitats, moderat per la periodista Núria Ribó i en el qual compartí taula amb Glòria Picazo (crítica d’art, comissària i directora de La Panera), Vinyet Panyella (escriptora i directora dels Museus de Sitges), Albert Benzekry (regidor de Cultura de l’ajuntament de La Garriga) i Joan Calmet (regidor de Cultura de l’ajuntament de Manresa).