A Interacció trobareu: Olvaneja, una iniciativa cultural a partir de la filosofia slow

Olvaneja, una iniciativa cultural a partir de la filosofia  slow

Olvaneja és una iniciativa cultural pionera a Catalunya que explora nous models de relació entre el temps i el territori a partir de la filosofia slow, un fenomen internacional que desafia el culte a la velocitat per tornar a cada experiència vital el temps que li correspon.

Olvaneja potencia el descobriment i la reivindicació del paisatge i entorn d’Olvan,  la participació dels ciutadans en la definició i la promoció del seu propi estil de vida. Accions expressives que demanen aturar-se i que impliquen una vinculació afectiva amb el territori.

Cada vegada hi ha més persones que aposten per seguir un estil de vida que trenca el ritme frenètic que la societat ens imposa. Sota el concepte «moviment slow» (moviment lent) s’amaga una filosofia de viure que permet a l’individu adaptar-se al tempo natural de la vida.

1a Edició (2008): Concurs de fotografia slow per a la creació de postals

medium_olvaneja-1-118x158.jpgAmb el concurs de fotografia es volia immortalitzar fragments de la vida quotidiana a Olvan i a Cal Rosal. En total es van presentar unes dues-centes fotografies de les quals deu van ser escollides per ser editades com a postals. Les fotografies no van ser premiades per la seva qualitat sinó per la seva capacitat de transmetre la vida tranquil·la de poble, el paisatge i les sensacions que es poden sentir en prendre’s la vida en calma.

2a Edició (2010): Jocs tradicionals

Els indrets més significatius d’Olvan es van transformar en espais per a la pràctica de jocs de carrer. Els carrers i places d’Olvan van adoptar noms insòlits, concretament el de les activitats que acollien. Més de 15 jocs tradicionals que no són necessàriament originaris del Berguedà però sí que a tots s’hi havia jugat a la comarca.

3a Edició (2012): El poble de les paraules

Els veïns i veïnes d’Olvan ens van fer partícips del seu entorn a partir de les seves pròpies paraules. Olvan es va convertir en un llibre ple de paraules penjades com si fossin roba estesa als balcons i finestres del poble amb l’objectiu de difondre la cultura del llibre i les ganes per la lectura en un entorn idoni com és el nostre municipi, on el que més impera és la tranquil·litat (“Olvan la tranquil·litat més gran”).

Podreu conèixer en directe el projecte "Olvaneja”  a les Jornades Interacció dels propers 8, 9 i 10 de maig. Consulteu el programa complet de les jornades aquí

Etiquetes:
participació