A Interacció trobareu: Xarxa Alcover de Teatres

Xarxa Alcover de Teatres neix fa 17 anys, sota la denominació de Projecte Alcover amb l’objectiu de potenciar i impulsar la mobilitat del sector de les arts escèniques entre els territoris de parla catalana mitjançant la creació i manteniment d’una estructura estable d’intercanvi que permeti la realització de gires coordinades d’espectacles teatrals en català.

La Xarxa Alcover es defineix com a una:

• Associació lliure, oberta i no protocol·lària d'un conjunt d'entitats municipals, associacions, entitats culturals, programadors teatrals, teatres, universitats i persones físiques de l'àmbit geogràfic de la llengua catalana.

La metodologia per satisfer l’objectiu principal ha estat la selecció anual, durant aquestes 17 temporades, d’una o dues propostes de cada territori (Catalunya, Illes Balears i País Valencià), propostes que han esdevingut Espectacles Alcover. Aquesta selecció, feta pels propis socis de la Xarxa, ha estat programada any darrera any pels programadors de teatre membres de la Xarxa afavorint gires coordinades.

Objectius generals

• Promoure la millor selecció teatral en llengua catalana de cada temporada entre els diferents socis de la xarxa.
  • Facilitar l’accés de les millors propostes als circuits municipals del sector a preu competitiu.
  • Facilitar el negoci entre els agents culturals implicats.
  • Generar externalitats econòmiques positives en les zones d’influència.
  • Potenciar la creació de teatre en català d’alt nivell cultural.

Xarxa Alcover des del 2011 es re-formula i es comença a projectar cap al futur a través d’un pla estratègic basat en superar el format de ‘projecte’ Alcover per passar a ser la ‘Xarxa Alcover’, amb nous estatuts, més compromís dels socis i major comunicació per augmentar el seu valor estratègic.

En el mateix sentit, s’ha treballat i es treballa per obtenir acords de col·laboració estables amb administracions, teatres, xarxes per garantir la visibilitat dels espectacles Alcover i l’activitat pròpia de la Xarxa.

A més a més, l’associació vol impulsar fòrums de reflexió entorn la realitat de les arts escèniques catalanes actuals. Les fires de teatre d’Alcoi, Manacor i Tàrrega són l’espai de connexió i comunicació entre els associats de la Xarxa, entre els quals hi ha tant persones individuals com entitats jurídiques que en volen formar part.

A dia d’avui, la Xarxa Alcover està cercant nous col·laboradors, promotors, patrocinadors i/o mecenes que vulguin ser amics i socis de la Xarxa, per tal d’ampliar i desenvolupar l’activitat que la Xarxa ja duu a terme en aquests moments, i per crear nous projectes.

En aquestes 17 temporades s’han seleccionat 36 companyies de teatre que han fet més de 900 representacions que han vist més de 60.000 espectadors.

La selecció dels Espectacles Alcover 2013/2014 ha estat: Temps - Teatre de Guerrilla (CAT)Que vaya bonito -  Teatro de Cerca (CAT), In the backyard -  Noctàmbuls Teatre (IB), Lucrècia o Roma Libre - cia. La Trup (IB) i Harket [Protocol] - Panic Map (PV).

Més informació de la Xarxa Alcover:

http://www.xarxaalcover.cat/ - http://www.facebook.com/XarxaAlcover - @XarxaAlcover -

comunicacio@xarxaalcover.cat - tlf: 932.157.411

Podreu conèixer en directe el projecte "Xarxa Alcover de teatres”  a les Jornades Interacció dels propers 8, 9 i 10 de maig. Consulteu el programa complet de les jornades aquí

Etiquetes:
arts musicals, difusió