Critique of creativity : precarity, subjectivity and resistance in the ‘creative industries’

Recull d’assaigs que analitzen des d’un punt de vista crític la creativitat i les indústries creatives contemporànies. Els autors reflexionen sobre les modalitats actuals de precarietat i subjectivació des de perspectives teòriques molt variades. Sota l’edició de Gerald Raunig, filòsof i cofundador del European Institute for Progressive Cultural Policies (eipcp) i dels teòrics de la cultura Gene Ray i Ulf Wuggenig, molts dels textos sorgeixen de les conferències Critique of Creative Industries i Creating Effects celebrades a Helsinki el 2006 i organitzades per l’eipcp i per la Leuphana University Lüneburg.

El volum s’estructura en quatre seccions: «Creativity», on s’hi estudien els nous discursos sobre innovació i creativitat i es contextualitzen en relació amb l’actual sistema cultural; a «Precarization» s’explora el concepte de la precarietat que, segons alguns autors, ha estat estimulada en nom de la flexibilitat i la llibertat i fomentada pels mateixos productors culturals; a «Creativity industries» s’analitza la realitat actual de diversos models de desenvolupament de les indústries creatives –es fa referència, entre d’altres, al fracassat Quartier 21 de Viena, que havia d’aglutinar a les indústries creatives de la ciutat, o al sector del disseny i el multimèdia de la ciutat de Zurich–, també s’hi analitzen els discursos sobre la creativitat en les polítiques culturals de la Unió Europea. A la última secció, «Culture industry», s’estudia la situació actual del concepte d’indústria cultural i de les seves teories de la subjectivitat i la manipulació des de la perspectiva del pensament de Max Hoerkheimer i Theodor W Adorno.

 PDF   Critique of creativity : precarity, subjectivity and resistance in the ‘creative industries

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris