A Interacció trobareu: gimcana amb Ipad

ICONO Serveis Culturals presenta una gimcana multimèdia per Ipad/Iphone al Museu-Monestir i el municipi de Sant Cugat del Vallès. Aquest projecte es basa en la nostra experiència en la creació d’un producte similar en l’àmbit del turisme d’incentius, i en veure les possibilitats d’aplicació en l’àmbit cultural local.

La gimcana està dissenya en format d’aplicació multimèdia que es pot descarregar pel públic en el seu propi Ipad/ Iphone.El sistema consisteix a localitzar els punts geogràfics o els codis QR distribuïts per les instal·lacions del Museu-Monestir i el casc antic de Sant Cugat del Vallès, on l’aplicació es connecta amb la prova a realitzar, que pot consistir en preguntes -test,  fer fotografies, evitar personatges malignes, etc.

Segons es completen els diferents reptes, la persona o equip assoleix una puntuació, i una posició en la classificació de participants. L’activitat es gestiona remotament i de manera global. L’aplicació permet veure la situació de tots els equips, com van resolent les proves, si s’han encallat o es desvien molt de l’itinerari. També permet la comunicació amb ells de manera que es pot resoldre amb més facilitat qualsevol problema tècnic.

El públic objectiu d’aquesta activitat són adults i famílies, especialment d’àmbit local. Amb aquesta iniciativa volem treure el màxim partit de l’atractiu de les noves tecnologies i posar-les al servei de la difusió del patrimoni local, un projecte que es pot realitzar a casi qualsevol municipi. El format de la gimcana fa que es pugui oferir en un horari molt flexible i a un preu abastable per a tot el públic. És una activitat ideal per a programar en festes majors i dies especials. Un cop realitzada la inversió en el desenvolupament tècnic i el disseny de continguts, el cost de manteniment és mínim i per l’impacte i resultats obtinguts en altres productes preveiem una alta rendibilitat.

Podreu conèixer en directe el projecte "gimcana multimèdia per Ipad o Iphone" a les Jornades Interacció dels propers 8, 9 i 10 de maig. Consulteu el programa complet de les jornades aquí