Pensar la gestión de las artes escénicas. Escritos de un gestor

L'autor i director Guillermo Heras es va iniciar al món del teatre amb Tábano, un col·lectiu teatral sorgit l’any 1968  que basava la seva organització interna en el debat, el cooperativisme i la interdisciplinarietat. Durant la seva llarga trajectòria, desenvolupada entre Espanya i Amèrica Llatina, ha compaginat les tasques de director teatral  i de gestor cultural. Actualment és director de la Muestra de Teatro Español de Autores Contemporáneos i director del Programa Iberescena.

'Pensar la gestión de las artes escénicas. Escritos de un gestor' és un recull d’articles, reflexions i apunts crítics amb els excessos comesos en el sector en les últimes dècades. Heras aposta per una model d’intervenció econòmica de l’Estat i les diferents administracions autonòmiques i locals, però reclama que es faci des de la sostenibilitat i la racionalitat.

El textos s’agrupen en cinc seccions i un epíleg. A la primera, titulada ‘Sobre la gestión’ aborda qüestions relacionades amb la gestió de projectes escènics i festivals, l’ètica professional i el perfil dels gestors. A la segona, ‘Debates’, reflexiona sobre el teatre públic, sobre els circuits escènics i sobre la necessitat d’una formació transversal a les arts escèniques. A la tercera, ‘Mercado/industria/Estado/creación’ analitza les complexes relacions entre les indústries culturals, la política, els creadors i la ciutadania. A la quarta, ‘Promoción y nuevas tendencias’ explica diversos projectes de producció alternativa i grups de noves tendències, alguns hipotètics i d’altres reals, com el projecte del Centro Nacional de Nuevas Tendencias Escénicas que ell mateix va dirigir. A la cinquena i última, ‘Cultura’, reflexiona sobre la situació actual i les perspectives de futur. Denuncia una berlusconització de la cultura europea i convida a no tenir por a la crisi econòmica i als mercats financers. Aposta per fer-los front amb acció, confrontació i projectes alternatius.

El teatro, la danza o el circo seguirán siendo un territorio de encuentro y desarrollo de la memoria emotiva, del placer y de una acción cultural absolutamente imprescindible para el desarrollo de una sociedad libre y democrática.

Podeu consultar aquest llibre al Centre d'Informació i Documentació.

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris