El Circ Cric vol transformar-se en un “pol de circ al sud d’Europa”

Jaume Mateu (Tortell Poltrona) i Montserrat Trias, fundadors i ànimes del Circ Cric, projecten convertir les carpes ubicades al Montseny en un nou espai de creació, formació i exhibició de les arts escèniques on tingui protagonisme la vinculació amb la natura. La voluntat és que aquest sigui el seu “llegat i tribut” al país, i que l’equipament exerceixi de “pol de circ al sud d’Europa”. Un projecte ambiciós pel qual sol·liciten un 60% de finançament públic.

Els responsables del Circ Cric amb els representants institucionals a qui han explicat el nou projecte / ÀLEX CARMONA / CIRC CRIC

El passat dimecres Mateu i Trias van presentar les línies mestres del projecte a les institucions que volen implicar, en una trobada amb la presència de representants del Ministeri de Cultura, el Departament de Cultura, la Diputació de Barcelona (Sr. Joan Carles Garcia, President Delegat de l’Àrea de Cultura i el  Sr. Jordi Roca, Coordinador de l’Àrea), el Consell Comarcal del Vallès Oriental, el Parc Natural del Montseny i una nodrida representació dels Ajuntaments del Baix Montseny, encapçalada per l'alcalde de Sant Esteve de Palautordrera, el municipi que acull la seu del Circ Cric.

El projecte passa per transformar les instal·lacions en un espai i punt de trobada per impulsar el circ al país, amb cinc eixos: la creació (amb 20 companyies en residència per any); l’exhibició (amb un programa estable d’espectacles); la formació (des de cursos bàsics fins a casals d’estiu); la producció d’espectacles, i finalment, la natura “per explorar la interrelació entre cultura i paisatge, des del respecte, la sostenibilitat i l’afany pedagògic”.

Un altre objectiu de la nova etapa seria participar i relacionar-se amb la xarxa d’equipaments de circ a nivell de país, i trobar sinergies amb altres espais d’àmbit estatal i europeu per potenciar el circ que es fa a Catalunya.

La voluntat de Mateu i Trias és endegar el projecte el 2021, coincidint amb el 40è aniversari del Circ Cric. Per finançar la iniciativa, s’està estudiant la creació d’una fundació o associació, amb un equip professional estable i un consell assessor extern. Segons els seus promotors, el 40% del projecte s’hauria de finançar amb recursos propis i la resta, amb aportacions públiques.

Amb aquesta reunió ha reobert el Circ Cric després de 15 mesos. La setmana vinent obre al públic amb el Festival de Pallasses.

Font: ACN