contractació

Públic i funcions dels espais escènics municipals es mantenen estables durant el 2018

El públic i les funcions de les sales municipals es van mantenir el 2018 respecte els anys anteriors. Així es desprèn de les dades de l’estudi del “Circuit de la xarxa d’espais escènics municipals” que publica l’Oficina de Difusió Artística (ODA).

Fins a 439.646 espectadors van assistir a les 1.916 funcions organitzades pels espais escènics municipals l’any 2018, xifra que suposa un augment del 1,7% de públic respecte l’any anterior. D’aquest total, la dansa i la música són els gèneres que tenen un augment major d’espectadors (27,3% i 8,7% respectivament).

Activar el públic. Les instal·lacions en les arts de carrer.

Salvador González Toll | Departament de Cultura - Generalitat de Catalunya
 

Si parlem d’una instal·lació artística, qui més qui menys, la situarà en el marc de les arts visuals, sobretot contemporànies. I en la majoria dels casos, ho sabrem perquè la trobarem emmarcada i re-alçada entre les parets d’un museu o una galeria d’art. Però, i en el cas de les instal·lacions en les arts de carrer?

Informe de les programacions dels espais escènics municipals de la província de Barcelona Resultats any 2015

Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals l Oficina de Difusió Artística (ODA)

Aquest informe és una actualització de les medicions del Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals que publica anualment l'Oficina de Difusió Artística (ODA) de Diputació de Barcelona.

Els principals resultats observats són:

Durant el 2015 els espais escènics municipals han destinat 8,3 milions d'euros a la contractació d'espectacles professionals, un 12% més que l'any anterior. Com a símbol de la recuperació, ha augmentat per primer cop des de l'any 2010 el caixet, situant-se en 4.686 euros de mitjana.

Estudi de contractació professional de companyies catalanes a firatàrrega (edicions 2013 i 2014)

Ceres Investigació sociològica i de mercatFiraTàrrega

El present estudi té com a objectiu principal descriure la participació de les companyies i els espectacles catalans presents a Fira Tàrrega en relació a les edicions de 2013 i 2014.

Principals resultats

Informe de les programacions dels espais escènics municipals de la província de Barcelona Resultats any 2014

Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals l Oficina de Difusió Artística (ODA)

Aquest informe és una actualització de les medicions del Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals que publica anualment l'Oficina de Difusió Artística (ODA) de Diputació de Barcelona.

Els principals resultats observats són:

Les propostes escèniques incloses al Circuit s’adrecen a més de 2,6 milions de persones de la província de Barcelona (el 67,6% del total), un 8,2% més que al 2013 d’ens locals participants (66 en total), tot i que encara és un 40% inferior a la de 2009, l’any amb una participació més elevada.

Informe de les programacions dels espais escènics municipals de la província de Barcelona Resultats any 2013

Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals l Oficina de Difusió Artística (ODA)

Aquest informe és una actualització de les medicions del Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals que publica anualment l'Oficina de Difusió Artística (ODA) de Diputació de Barcelona.

Els principals resultats observats són:

Les propostes escèniques incloses al Circuit l’any 2013 s’han adreçat a més de 2,5 milions de persones de la província de Barcelona (el 66% del total), tot i que s’han reduït un 28% la participació dels ens locals (61 en total).

Informe de les programacions dels espais escènics municipals de la província de Barcelona Resultats any 2012

Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals l Oficina de Difusió Artística (ODA)

Aquest informe és una actualització de les medicions del Circuit de la Xarxa d’espais escènics municipals que publica anualment l'Oficina de Difusió Artística (ODA) de Diputació de Barcelona.

Els principals resultats observats són:

Les propostes escèniques incloses al Circuit s’adrecen a gairebé 3 milions de persones de la província de Barcelona (el 75,5% del total), tot i que es redueixen un 11% els ens locals participants (85 en total).

Durant el 2012, el Circuit de l’ODA ha programat 1.429 funcions (un 4% menys que l’any anterior), 586 companyies (un 0,5% més) i 722 espectacles (un 3,3% més).

Boobox

NOM:  Boovox

ENTITAT:  Erigin creacions

WEB:  https://www.boovox.com/

DESCRIPCIÓ: Erigin creacions ha ideat Boovox, una plataforma que consisteix en una base de dades que es conforma a través de la participació ciutadana i que té entre els objectius principals simplificar i facilitar la contractació d’espectacles, tot reduint la despesa en aquest tipus de tràmits i optimitzant els pressupostos de gestió i dinamització cultural. Boovox permet, d’una banda, que els artistes es puguin publicitar i, de l’altra, la comunicació entre els organismes públics i la ciutadania en format de consultes de participació ciutadana per aconseguir la seva implicació i participació ciutadana a l’hora de decidir la programació cultural municipal. Boovox s’obre a tots els àmbits culturals i es presenta com un projecte escalable, que es pugui adaptar a diferents necessitats i funcionalitats.

A Interacció trobareu: boovox, un punt de trobada entre artistes i contractants

La nostra filosofia es basa en tres pilars importants; la promoció de la contractació d’esdeveniments culturals de tot tipus, l’abaratiment dels costos de gestió i administració culturals per a entitats públiques i privades i la participació ciutadana a través de processos participatius online. Oferim una amplia base de dades de grups a ajuntaments, institucions i gestors culturals facilitant d'aquesta manera la selecció i contractació de concerts. Podent crear processos participatius, per escollir els grups per a esdeveniments, festes majors...

Models de gestió de taquilla

Com ha canviat el panorama de la contractació d'espectacles als espais escènics públics? La Red Española de Teatros, Auditorios, Circuitos y Festivales de Titularidad Pública ha engegat un estudi que pretén recollir i processar dades sobre pràctiques i models de gestió de contractació per part dels seus espais associats davant l'augment de la fòrmula de contractació "a taquilla".