Tuitdebat sobre Equipaments Culturals a ArtXipèlag

Aquesta setmana al tuitdebat d'ArtXipèlag hem parlat d'un tema que també ens interessa molt a tots els que ens dedicam a la cultura, els Equipaments Culturals. Ho hem centrat en els equipaments culturals de Balears però, pels comentaris que s'han fet i les conclusions a que s'ha arribat pensem que es podrien extrapolar a altres regions.

Aquest ha estat un tuitdebat ben especial per a nosaltres, doncs l'hem realitzat des d'un equipament cultural de Palma, el Centre d'Art i Creació Ses Voltes ( @CACSesVoltes ), que aquests dies ha estrenat nou equip gestor format per Tina Codina i Mari Pau Ruiz. Precisament el primer que està fent aquest nou equip gestor és mantenir trobades amb els professionals de l'art per a conèixer les seves inquietuds i propostes i a partir d'aquí establir el seu pla d'acció.

A mode de resum del debat podem dir que la majoria de participants opinen que a tots ens agradaria comptar amb més equipaments culturals però que n'hi hagi molts no és el més important. Perquè aquests compleixin la seva funció de dinamitzadors, difusors i enriquidors de la vida cultural d'una comunitat, han de tenir una bona planificació prèvia i una molt bona gestió durant el seu funcionament. Pel que vàrem poder extreure d'aquest tuitdebat, a les Balears tenim moltes mancances en aquest sentit amb conseqüències nefastes com són el tancament d'alguns equipaments i el deteriorament d'altres.

Però no volem perdre l'esperança i pensem que la millora en la gestió dels equipaments culturals arribarà :) Us convidem a llegir tot el post sobre aquest debat i a participar al proper, el dimecres, 16 de juliol, utilitzant el hastag #CulturAX.

Etiquetes:
ArtXipèlag