Barris Creatius de Terrassa

NOM: Barris Creatius

ENTITAT: Ajuntament de Terrassa

WEB:  www.terrassa.cat/culturaaprop

PRESENTACIÓ: Barris creatius. Projecte de difusió de les arts visuals al territori

DESCRIPCIÓ: Barris Creatius és un projecte que s'integra en el marc del programa de difusió cultural en el territori, dut a terme pel Servei de Cultura de l'Ajuntament de Terrassa. I ho fa a partir d'un procés de treball de dos a tres mesos de durada entre cinc artistes locals i cinc col·lectius de la ciutat. Els ritmes i calendaris de treball d’artistes i entitats són pactats de mutu acord entre les parts participants.

Aquest procés parteix de l'elecció d'un símbol (tangible o intangible) que defineix i identifica cadascun d'aquests cinc barris. Mitjançant el treball conjunt i col·laboratiu entre els artistes i els col·lectius participants, s’acabarà elaborant un producte artístic (vídeo, fotografia, instal·lació, web...).

Aquestes realitzacions seran exposades conjuntament a la Sala Muncunill (Sala Municipal d'Art ubicada al centre de la ciutat), possibilitant la visió conjunta de cinc reflexions sobre el territori. Finalment, cada col·lectiu participant recupera els resultats d’aquest procés de creació, de manera que aquest queda com a element patrimonial que pertany al seu propi territori.

Fitxa tècnica en pdf