Espai Betúlia de Badalona

NOM:  Espai Betúlia. Centre de la Paraula i les Lletres de Badalona

ENTITAT: Ajuntament de Badalona

WEB: www.espaibetulia.cat

PRESENTACIÓL’ESPAI BETÚLIA, una proposta de gestió municipal per a la dinamització cultural del patrimoni literari

DESCRIPCIÓ: L’espai Betúlia és un equipament referent en matèria de lletres i patrimoni literari a la ciutat de Badalona, i el primer equipament dedicat de manera exclusiva a les lletres del nostre país.  És, com a tal, un equipament especialitzat que centra la seva programació en el món de la paraula amb especial atenció a la relació i la fusió entre la paraula i la resta de disciplines artístiques: arts plàstiques (pintura, escultura, fotografia...), música, dansa, etc.

L’Espai Betúlia pren el nom de la novel·la Betúlia (1956) de Maria Aurèlia Capmany, i la seva missió és fomentar la creació i la divulgació de les lletres en un sentit molt ampli així com la seva interrelació amb les altres disciplines artístiques. Amb una clara vocació cosmopolita i supramunicipal l’Espai Betúlia és una finestra oberta al món. Com a centre públic serveix tots els ciutadans sense distinció amb la voluntat de satisfer les seves necessitats de coneixement, de formació, d’expressió i comunicació. Unes necessitats que han de ser accessibles gràcies als recursos humans i materials que l’Espai Betúlia posa al seu abast.

Fitxa tècnica en pdf