Els equipaments culturals, en crisi

Continuant la línia encetada amb el document “La despesa en cultura dels ajuntaments”, el CERC us ofereix una nova píndola d’informació centrada, aquesta vegada, en els equipaments culturals dels municipis de la província de Barcelona.

Prenent com a font d’informació les notícies aparegudes a la premsa durant els darrers anys i arxivades al Recull de Premsa de Cultura que s’elabora diàriament des del Centre d’Informació i Documentació del CERC, s’han sistematitzat, d’una banda, les inauguracions d’equipaments culturals als municipis, i, de l’altra, les notícies sobre com l’actual crisi –econòmica i de models- està afectant als ajuntaments i, concretament, els seus programes culturals, tot posan-les en relació.

Així doncs, s’han comptabilitzat total de 324 inauguracions d’equipaments entre el 2005 i el 2009, a 149 municipis diferents de la província de Barcelona. D’aquests, més d’un 60% es van inaugurar a partir de gener del 2009, quan els pressupostos de cultura ja s’havien començat a contraure.

Un 32% dels municipis que van inaugurar algun equipament cultural durant el període anterior han tornat a aparèixer a la premsa a causa de les retallades que estan duent a terme en la despesa en cultura, mentre que només l’1% dels municipis que no havien inaugurat equipaments han aparegut a la premsa per aquest motiu.

Podeu descarregar-vos el document complet en aquest enllaç

Etiquetes:
crisi