El valor de la creativitat i la innovació cultural

Biljana Mickov [ed.] i James Doyle [ed.] | Routledge

El sector i les indústries culturals són generadores d’oportunitats. I és per això, que cada vegada més, l’economia creativa guanya adeptes entre els mercats i els empresaris en busca de negocis innovadors i atractius.

Aquesta manual, ‘Culture, innovation and the economy’, és una guia per l’emprenedoria en el sector cultural a partir de les dinàmiques economicistes del sector creatiu, a partir d’experiències i projectes concrets.

El llibre proporciona una gran varietat d’exemples pràctics i la veu de diversos experts en el sector d’un ampli ventall internacional, per tal d’oferir una visió global de l’economia creativa.

Més d’una vintena d’articles mostren una gran varietat de projectes, i amb ells, moltes de les possibilitats que exemplifiquen el potencial innovador i complex de l'economia cultural. S’analitzen els beneficis econòmics mundials i territorials de l'economia cultural, i els que poden repercutir també a una empresa més concreta. Un dels exemples el trobem a l’article de Sara Terzic i Jordi Tresserres sobre el turisme taronja, basat en l’economia taronja, que té com a base de creixement: la creativitat. Com a exemple trobem Tossa de mar, que amb el Tossa Lab un laboratori interuniversitari d'I+D en gastronomia, cultura i turisme coordinat per l'Ajuntament de Tossa de Mar i la Universitat de Barcelona, ha diversificat els visitants cap a un turisme cultural, fent èmfasi en la cultura culinària.

Tots els articles tenen una cosa en comú, i és que posen damunt la taula la necessitat de generar des de la innovació i la creativitat, noves formes de relació econòmica sostenible que a més aportin valor cultural al negoci.

   


 

Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació

 


 

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris