‘Culture for Cities and Regions’. Una oportunitat per explorar iniciatives culturals d’èxit en ciutats europees

Culture for Cities and Regions

Si us interessen les polítiques culturals en l’àmbit de les ciutats, aquest és un recurs per a vosaltres. El web ‘Culture for Cities and Regions’ posa al vostre abast un projecte dedicat a la promoció de la inversió en cultura a les ciutats i regions europees i a la transferència d’aquest coneixement, mitjançant un catàleg de bones pràctiques amb 70 casos d’estudi de lliure disposició.

El projecte ‘Culture for Cities and Regions’ és una iniciativa de la Comissió Europea (Eurocities) finançada a través del programa Europa Creativa, i té una durada prevista de tres anys. A final de 2018, entre 65 i 90 ciutats que desenvolupen programes culturals de qualitat s’hauran beneficiat de les visites temàtiques i l’assessorament per part d’experts que s’ha previst, i hauran guanyat, a més, visibilitat en l’àmbit internacional.

El caràcter divulgatiu i pedagògic del projecte fa que pugueu consultar i descarregar els casos d’estudi que trobareu al web, i establir comparatives per implementar polítiques culturals beneficioses amb les justificacions pertinents, relacionades principalment amb el patrimoni i les indústries creatives com a fonts de creixement econòmic i regeneració urbana, però també d’inclusió social i diàleg intercultural.

A més, el web també ofereix un espai dedicat a notícies i esdeveniments en què hi trobareu les darreres tendències en recerca cultural. Una de les últimes publicacions que podeu descarregar és l’informe final «Mons 2015 - European Capital of Culture. Demystifying the risk of cultural investment», que exposa les conclusions sobre l’impacte econòmic i social de la inversió en cultura del programa Mons 2015, i ofereix uns indicadors de referència a tenir en compte per a la recerca i l’anàlisi de polítiques culturals en el nostre entorn més immediat.

HTML: Culture for Cities and Regions

Inicieu sessió registreu-vos per a enviar comentaris