Interseccions entre art i educació (2)

Us recordem que podeu consultar la secció ‘Intersecciones entre arte y educación’ que es publica periòdicament al suplement cultural del diari de Tarragona «Encuentros». La secció reflexiona sobre els punts en comú i diferències entre l’art i l’educació i informa de la tasca que s’està fent en aquest àmbit i també de la que manca encara per fer. A cada número la secció presenta algun projecte rellevant, informa sobre centres que desenvolupin experiències  interessants o entrevista a professionals que s’hi dediquen. 
 

Aquestes són les últimes presentacions i entrevistes publicades:

Salonnières, col·lectiu indisciplinar de dones que desenvolupen la seva pràctica a través d’accions artístiques que combinen intimitat, pedagogia, cos i joc. Volen transmetre des de l’experiència i la diversió.

Ramon Parramon, inicialment escultor i a partir dels 90 gestor cultural. Participa en el projecte Idensitat i en la direcció de ACVIC, entre molts altres projectes. Investiga en els mecanismes de porositat existents entre pràctiques artístiques i pedagògiques i la seva relació amb el context local.

Marta Ricart, artista instal·lada al Solsonès que investiga i fa projectes de creació comunitària en entorns rurals. Aposta per donar significat i reconèixer les nostres pràctiques diàries com a espais de sentit.

Marta&Publio són Marta de Gonzalo i Publio Pérez, una parella d’artistes que treballen a Madrid junts, en comunitat i posicionats políticament en la cruïlla entre art i educació.

Equip curatorial de l’exposició Ni arte ni educación (Matadero, Madrid), un laboratori on investigar altres maneres de treballar els espais expositius i on replantejar el paper dels agents que hi intervenen. 

Judit Vidiella, docent i investigadora especialista en pedagogies culturals, estudis de performance i pràctiques feministes. Forma part de Col·lectivaccions on posa en pràctica el concepte de pedagogies de contacte.


Podeu consultar els articles aquí.


També podeu recuperar la resta d’entrevistes i projectes publicades a la secció aquí.

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris