Pel dret a l’educació artística i cultural: Experiència a França i Alemanya

Observatoire des politiques culturelles

Obra que descriu, analitza i debat sobre la teoria i la pràctica de l’educació artística i cultural a França i a Alemanya. Descriu les estructures polítiques i administratives sobre les quals es funda la mediació artística i cultural a aquests dos països, així com els actors que hi intervenen, i se’ls sotmet a observació crítica. S’hi presenten també nombrosos projectes i programes que posen en valor nombroses experiències que han resultat positives i que han proporcionat resultats encoratjadors. S’hi descriuen també els mecanismes de cooperació a les diverses escales (locals, regionals i estatals) tant a França com a Alemanya, així com les col·laboracions entre els dos països i ja què es considera que podrien ser de gran utilitat a l’hora d’enfocar la qüestió de l’educació artística i cultural a escala europea.

«Pour un droit à l’éducation artistique et culturelle: plaidoyer franco-allemand» és una obra col·lectiva basada en estudis i recerques interdisciplinàries desenvolupades al llarg de tres anys per investigadors de l’Institut de Polítiques Culturals de la Universitat de Hildesheim i de la Fundació Genshagen i dirigida per Jean-Pierre Sae, Wolfgang Schneider, Marie-Chirstine Bordeaux i Chirstel Hartmann-Fristsch. L’obra es planteja des de la perspectiva general de promoure el dret a l’educació artística i cultural com a dret fonamental i els autors assenyalen també els nous reptes que plantegen per a l’educació artística i cultural les noves tecnologies i els ràpids canvis polítics i econòmics dels últims anys al continent europeu.

Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris