Nous números de revistes de patrimoni i museus

International journal of heritage studies ׀ Museum management and curatorship

Ja podeu consultar aquestes dues revistes que, entre d’altres temes, analitzen els significats i valors canviants de la música popular com a pràctica cultural i patrimonial; la tasca de sensibilització cap a la natura i el medi ambient que es pot fer des dels museus d’història natural i des dels parcs naturals; els efectes de les tècniques curatorials en els visitants de museus; l’aparició de nous models per a l’activació d’interaccions socioculturals sòlides entre la ciutadania i el museu o com fer un millor ús de les xarxes socials en les tasques de màrqueting i comunicació dels museus.

Així, l’últim número de la revista «International journal of heritage studies» està dedicat íntegrament a presentar els primers resultats del projecte de recerca europeu titulat ‘Popular music heritage, cultural memory and cultural identity’ sobre les narratives de la música popular a diferents contextos europeus i la seva significació per a les audiències i les indústries musicals a Europa. El projecte que es va iniciar el 2010 per iniciativa de la Humanities for the European Research Area, examina la importància creixent de la música popular en les representacions contemporànies de la identitat cultural i el patrimoni cultural tant local com nacional. El projecte el va desenvolupar un equip internacional d’acadèmics de diferents universitats europees procedents de diferents àmbits com la sociologia, la música, la comunicació o els estudis culturals. Una qüestió clau que es debat és la tensió entre les interpretacions oficials i no oficials de la legitimitat de la música popular com a fet patrimonial, així com el la valor i la forma que pot adoptar aquest patrimoni musical.

Per la seva banda, el nou número de la revista «Museum management and curatorship» presenta cinc articles que aborden els temes següents: noves estratègies emprades pels museus d’història i els parcs naturals per sensibilitzar a les persones i augmentar el seu respecte cap al medi ambient i la natura; noves tècniques basades en la llum, el so o el moviment per recrear atmosferes, idees i situacions concretes, i s’hi analitza el cas concret del Australian War Memorial; nous mètodes i estratègies curatorials, com ara el seguiment d’usuaris, l’anàlisi de reaccions fisiològiques o la configuració experimental de l’espai expositiu, i els seus efectes en els visitants de museus; nous models per enfortir la interacció sociocultural entre la gent i els llocs dins l’espai del museu basats en tres factors bàsics: la motivació, el context i l’actuació i que argumenten que perquè una persona estableixi una interacció adequada ha d’estar suficientment motivada i situar-se en el context correcte. Finalment, s’hi proposen tres estratègies de màrqueting que fan servir les xarxes socials per sensibilitzar i reforçar les relacions amb els visitants, augmentar els vincles amb la comunitat i configurar entorns col·laboratius i de treball en xarxa.

Sumaris

International journal of heritage studies, Volume 20, Number 3, April 2014

Museum management and curatorship, Volume 29, Number 2, May 2014

Si sou membre d'Interacció, per fer peticions d’articles escriviu un missatge privat al Centre.

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris