Educació artística i cultura contemporània

Gary Granville (ed.) ׀ Intellect

La retòrica que, en aquests moments domina en la política educativa respon a un discurs crític enganyós que emmascara una orientació política i un model educatiu orientat al servei de l’economia. Aquesta és una de les principals conclusions d’aquest llibre que analitza els debats que envolten la situació actual de l’educació artística reglada i no reglada. L’obra inclou assaigs teòrics i experiències pràctiques que analitzen les oportunitats, els problemes i els reptes de l’educació artística en tots els nivells educatius així com en les  d’institucions culturals i en les comunitats a les que serveixen. Tot i que s’hi estudia en profunditat el cas concret d’Irlanda, el llibre aborda el tema des de una àmplia perspectiva internacional.

«Art education and contemporary culture: Irish experiences, international perspectives» analitza els discursos i corrents molt centrats en la relació entre creativitat, innovació i empresa, que orienten l’educació artística en aquests moments.

Així mateix, molts dels autors critiquen que els models educatius actuals es basen en currículums formatius i programes definits només per objectius d’aprenentatge i jerarquies de cursos o nivells que equiparen els resultats i les qualificacions assolides amb l’aprenentage. També critiquen a molts docents  per no haver plantat cara o, al menys, qüestionat aquestes noves ortodòxies. Finalment, perceben una gran bretxa entre les pràctiques artístiques contemporànies reals i els currículums formatius a les escoles  convencionals d’art i disseny pel fet que les qualitats i aptituds que es valoren a les escoles no es corresponen a les que valoren els artistes i dissenyadors.

Podeu consultar aquest llibre al Centre d’Informació i Documentació

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris