Descentralització i cultura a França

L’Observatoire

Número on s’hi analitza com pot afectar la reforma territorial que en aquests moments es troba en fase de debat a França – i que pot suposar una possible reagrupació de les regions – a les polítiques i serveis culturals dels municipis i regions franceses. S’hi analitzen les anteriors reformes territorials, es reflexiona sobre el caràcter compartit de les competències en cultura entre l’estat i les col·lectivitats locals i s’estudia el paper dels professionals i del sector privat, entre d’altres qüestions.

El número, coordinat per Lisa Pignot i Jean-Pierre Saez i titulat ‘Décentralisation et culture: vers un grand chambardement?’ inclou textos i reflexions teòriques d’experts com Guy Saez, Jean-François Auby, Jean-François Collin, Emmanuel Négrier, Philippe Teillet o Alain Faure, entre d’altres, així com entrevistes i opinions de responsables territorials en matèria de cultura. Entre d’altres conclusions, alguns dels experts determinen que mentre a les anteriors reformes legislatives (I reforma Defferre-Mauroy en 1982-83 i la II reforma Raffarin en 2004) el paper dels ens locals i regionals en l’àmbit de la cultura es veia reforçat, en aquesta tercera, en canvi, no es fa cap referència ni a la cultura ni als serveis culturals.

Sumari  L’Observatoire, nº 43, Hiver 2013

Si sou membre d'Interacció,  per fer peticions d’articles escriviu un missatge a: cidoc@diba.cat

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris