Pla d’equipaments culturals de Sant Esteve Sesrovires

La necessitat d’elaborar un Pla d'Equipaments Culturals neix de l’interès de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires amb l’objectiu d'ordenar i aprofitar millor els seus recursos culturals així com d’optimitzar l’estructuració de l'activitat cultural del municipi per tal de reforçar els vincles entre elterritori i els seus ciutadans.

És per aquest motiu que l'Ajuntament ha demanat el suport del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de la Diputació de Barcelona perquè elabori el Pla d’Equipaments Culturals del municipi.

En aquests moments en que la crisi ha afectat de manera important els pressupostos municipals de cultura, s’ha de buscar la manera de donar resposta a les necessitats que té actualment el municipi, com ara una biblioteca petita, la relocalització d'algunes entitats o l'accessibilitat a les exposicions, intentant reorientar algunes actuacions per tal de pal·liar les necessitats amb els recursos existents, sense pensar en grans inversions. En aquest sentit, el compromís i la participació de les entitats que donen vida a les accions culturals al municipi és fonamental i s'ha de mantenir i potenciar.

El document es presenta, en aquest context, com una eina per a ordenar i/o replantejar els actuals equipaments i els seus usos, per tal d'orientar-ne les línies a reforçar o desenvolupar i així donar resposta a les seves mancances.

D’aquesta manera, tant l’anàlisi general que s’ha fet del territori, com la més específica dels equipaments culturals té la intenció de ser un instrument útil que permeti posar les bases per estructurar les actuacions de la Regidoria i del Patronat de Cultura[1] en el procés d’ordenació, actualització i reformulació dels equipaments culturals del poble i de les relacions amb les entitats culturals del municipi.

PDF  Pla d’equipaments culturals de Sant Esteve Sesrovires

[1]Durant l'elaboració d'aquest estudi es va decidir eliminar el Patronat Municipal i assumir les sevescompetències directament des de l'Ajuntament. La eliminació del Patronat afecta a totes les àrees que el composaven: Benestar Social, Cultura, Joventut, Educació i Esports. Durant tot l’apartat de diagnòstic es fa referència al Patronat, ja que encara era vigent. A partir de les propostes es fa referència a l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires com aorganisme responsable de la cultura al municipi.

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris