Publicat el número 14 de la revista Periférica

Aquesta nova entrega de la revista inclou un monogràfic sobre els observatoris culturals on diversos experts com Mercedes Giovinazzo o José Luis Ben reflexionen sobre alguns aspectes essencials d’aquests instruments d’investigació i de producció d’informació. Analitzen quines són les problemàtiques que afecten en aquests moments als observatoris i quines poden ser les claus per afrontar el seu futur, l’anàlisi es fa des d’una perspectiva estatal i llatinoamericana. El número també inclou tres articles d’Eduard Miralles, Rubén Gutiérrez i Mikel Etxebarría sobre el futur de les polítiques de mecenatge i si la seva reforma pot suposar un canvi radical per a la política cultural a Espanya.

També podreu llegir una interessant entrevista a Enrique Bustamante sobre l’actualitat dels sectors de la cultura i de la comunicació, així com diverses reflexions sobre cooperació cultural i desenvolupament i sobre el paper pioner d’estat espanyol en aquest àmbit. Per analitzar aquest tema la revista  entrevista a quinze persones vinculades al món de la cooperació. El número clou amb diversos articles sobre màrqueting musical i cultura de la pau, entre d’altres temes, i amb diverses experiències i projectes culturals com la Càtedra Medellín-Barcelona.

La revista «Periférica» és una iniciativa del vicerectorat de Projecció Internacional i Cultural de la Universitat de Cadis conjuntament amb la Fundació Municipal de Cultura i la Diputació Provincial de Cadis.

Sumari Periférica, núm. 14, diciembre 2013

In memoriam  Eduard Delgado, diez años de ausencia

Ciudad y espacio cultural, Eduard Delgado

Ideas La alternativa del mecenazgo