Premi Internacional CGLU - Ciutat de Mèxic - Cultura 21

S'ha obert el període de presentació de candidatures per al ‘Premi Internacional CGLU (Comissió de Cultura de Ciutat i Governs Locals Units) - Ciutat de Mèxic - Cultura 21’. El termini finalitzarà el 31 de març de 2014.
El Premi té com objectiu premiar ciutats i persones líders que s'hagin destacat en la seva aportació a la cultura com a pilar del desenvolupament sostenible. Així com reforçar la difusió i la implementació local de l'Agenda 21 de la cultura.

El Premi té dues categories:

CATEGORIA CIUTAT / GOVERN LOCAL O REGIONAL

• Aquesta categoria premiarà la política cultural d'una ciutat, govern local o regional que hagi contribuït significativament a relacionar els valors de la cultura (el patrimoni, la diversitat, la creativitat i la transmissió de coneixements) amb la governança democràtica, la participació ciutadana i el desenvolupament sostenible. El premi s'assignarà al govern local o regional candidat que resulti guanyador d'un procés competitiu de convocatòria, obert als membres directes o indirectes de CGLU.
  • El premi reconeixerà una política, un programa o projecte original, que inclogui explícitament els principis de l'Agenda 21 de la cultura. L'acció premiada haurà de comptar amb, almenys, dos anys d'execució i documentar proves de l'impacte i èxit assolits.
  • La ciutat guanyadora rebrà la quantitat de 50.000 euros, els quals seran utilitzats per a la promoció internacional del projecte (publicació d'un llibre, participació en fòrums, visibilitat internacional) i per reforçar la implementació local de l'Agenda 21 de la cultura.

CATEGORIA PERSONALITAT

• Aquesta categoria premiarà una personalitat mundialment reconeguda per haver fet una aportació fonamental sobre la relació entre cultura i desenvolupament sostenible.
  • El premi a la personalitat serà designat pel jurat, sense procés obert de competència. Els organitzadors del premi conviden a que els membres directes o indirectes de CGLU realitzin una nominació espontània d'una personalitat.
  • La personalitat seleccionada rebrà la quantitat de 25.000 euros i es convertirà en Ambaixador Cultural de la Ciutat de Mèxic.

Podeu consultar les bases i el formulari del premi aquí

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris