Prescripció: triar una obra en el temps de l'abundància cultural

Bain & Company |  Forum d’Avignon

Informe que presenta els resultats d'una enquesta sobre tendències, comportaments i consums culturals realitzada per la consultora Bain & Company per al Forum d’Avignon a 6.000 consumidors de França, Regne Unit, Estats Units, Alemanya, Rússia, Brasil, Xina i Índia. L’estudi subratlla l’impacte de les noves plataformes globals per a la distribució de béns i serveis culturals en les actituds dels consumidors, l’accés a la cultura, i els nous models de promoció i prescripció. Els autors presten especial atenció a la prescripció que s’ha convertit en un factor clau en l’equilibri de poder entre distribuïdors i editors.

Segons els resultats de l’informe, el poder està, en part, en mans dels consumidors que avui en dia són capaços d’establir les seves pròpies agendes gràcies a un ampli ventall de tecnologies i interfícies potents i  intuïtives. A més, la prescripció ja no està només en mans de professionals sinó que està controlada per comunitats, plataformes i algoritmes. Els autors afirmen que en aquest context les dinàmiques de consum i els models econòmics estan en constant transformació i estableixen tres prioritats per als editors de continguts culturals:

  • Invertir en contingut original i protegir els seus drets per un ús raonable;
  • Desenvolupar una massa crítica per accedir al talent i al finançament;
  • Reforçar les tècniques d’anàlisi de públics i estudis de màrqueting que complementin les tècniques editorials tradicionals.

PDF   The age of curation: from abundance to discovery

PDF   Les nouvelles prescriptions : De l’abondance à la découverte 

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris

2
Etiquetes:
consum, plataforma