Publicat el volum 5, número 1 i 2 de la revista Creative Industries Journal

Quin és l’impacte dels grans promotors de musica en viu internacionals (com Live Nation) en els mercats de festivals de música popular locals? O com són i quina visió del món tenen aquests grans promotors, considerats la classe dominant en la indústria de la música actual? Aquestes són les qüestions que aborden els articles de Ellen Huijgh i Tom Evens i el de Martin Cloonan, que destaquem d’aquest número doble de «Creative industries journal» que inclou els resultats d’una sèrie d’investigacions acadèmiques que analitzen les indústries creatives, tant des d’un punt de vista empresarial com des de l'anàlisi i la comprensió dels comportaments, desitjos, emocions i les creences dels individus i les societats.

Destaquem també l’article d’Otto Von Busch sobre alguns models de funcionament basats en la microgestió o gestió molecular de petites empreses i iniciatives culturals locals, que estan generant parcs industrials creatius a petita escala altament innovadors, que agrupen artesans, professionals, artistes i programadors que treballen a partir de l’intercanvi d’idees, mètodes i habilitats. La resta d’articles presenten una revisió dels objectius i les contribucions de l’Observatori d’Indústries Creatives del Regne Unit, dissenyat per donar suport al desenvolupament de les indústries creatives d’aquest país a escala nacional i internacional. Un estudi sobre la influència de l’estètica i la creativitat en el sector de l’artesania al Regne Unit i en la indústria de la moda a Suècia, no només la seva influència artística sinó també les repercussions en la competitivitat i innovació d’aquests sectors. Una anàlisi dels problemes que ha generat la ràpida proliferació i desenvolupament dels clústers i zones industrials amb gran concentració d’indústries creatives a la Xina. Una investigació de la influència de la tecnologia en el desenvolupament de la indústria musical a Brasil i les seves perspectives de futur. Una reflexió sobre el valor de les indústries creatives en les estratègies i politiques de cohesió territorial en les regions del nord de Suècia, una zona molt poc poblada. I finalment, una anàlisi del grau d’innovació i emprenedoria en el sector de la música pop a escala global.

Creative industries journal, Volume 5, Numbers 1 & 2

Table of contents

Editorial Graeme Harper

Master of all the surveys: Professor Simon Roodhouse and the Creative Industries Observatory empirics Oli Mould

Maverick message: The legacy of the Creative Industries Observatory Anna M Dempster

Professor Simon Cardwell Roodhouse Jonathan Garnett

An aesthetic understanding of the craft sector Ian Fillis

How to form a creative industrial park: Theory analysis and policy exploration Yang Yongzhong, Lin Naping, Lin Minghua

Molecular management: Protocols in the maker culture Otto Von Busch

Technological evolution and the music industry in Brazil: Current situation and future prospects in a changing field Leonardo Vasconcelos Cavalier Darbilly, Marcelo Milano Falcão Vieira

No big deal!? Live Nation's impact on the Belgian festival market Ellen Huijgh, Tom Evens

Creative industry: Lacklustre business - Swedish fashion firms' combination of business and aesthetics as a competitive strategy Atle Hauge

Conducting creativity in the periphery of Sweden: A bottom-up path towards territorial cohesion Evangelia Petridou, Dimitri Ioannides

Innovation and entrepreneurial behaviour in the Popular Music Industry Erik Noyes, I.E. Allen, Salvatore Parise

Selling the experience: The world-views of British concert promoters Martin Cloonan

Si sou membre de la Comunitat, per fer peticions d’articles de revista escriviu un missatge a: cidoc@diba.cat  

Inicia sessió o registra’t per enviar comentaris