Culture and local governance Culture and Sustainable Communities

Aquest número de la revista «Culture and local governance» està dedicat a la interacció entre cultura i comunitats sostenibles. Com a pòrtic del número, les dues investigadores, Nancy Duxbury i  M. Sharon Jeannotte exploren els concepte de cultura, sostenibilitat i governança local. Obre el monogràfic l’article de Sacha Kaghani,  Julia Hahn, entorn la qüestionable sostenibilitat social de les classes creatives de les ciutats que han apostat per aquest model (ciutat creativa). Continua amb l’article de Meg O’Shea  centre les seves reflexions sobre  la importància de l’art i la cultura en els processos de governança, ella proposa que els governs integrin les consideracions i implicacions culturals en la política per fer front als objectius de sostenibilitat. L’article següent planteja el paper de les arts i la cultura en els discursos i les pràctiques de desenvolupament sostenible com a fenomen local, a partir de l’estudi de casos (Brasil, Bulgària i Sudàfrica). Segons l’autora, Nadezhda Savova, un dels dilemes que es presenta a l’hora de comparar models diferents és la quantificació dels resultats intangibles dels projectes (transformacions emocionals, psicològiques i socials) que resulten de la participació de la comunitat. I que calen alternatives i/o indicadors complementaris dels resultats que es sumin a les estratègies de suport pel desenvolupament sociocultural. Aquesta mateixa inquietud queda reflectida en dos altres articles. Un sobre cultura i museus, a càrrec de Douglas Mostos. I l’altre de Yue Audrey, Khan Rimi i Scott Brook, en base a l’estudi de cas d’una ciutat australiana. Sue Clark i Gilmour Jane fan una anàlisi del desenvolupament intercultural comunitari d’una associació africana de joves. Santi Martínez i Joaquim Rius presenten el PECCat, un model de planificació que combina l’establiment d’un esquema espacial global de provisió universal de serveis culturals a Catalunya amb l’atenció a les singularitats locals que emergeixen mitjançant els plans locals. El dos articles següents, de María Stanborough i de Matjaz Ursic, tracten també la planificació cultural però en l’àmbit municipal.

Culture and local governance  Vol. 3, núm. 1-2, 2011 Culture and Sustainable Communities

Editorial/Éditorial

Introduction: Culture and Sustainable Communities  Nancy Duxbury, M. Sharon Jeannotte

Articles