Experiències de Crowdfunding a l’Estat espanyol i Catalunya: Principals característiques, reptes i obstacles

 «El Crowdsourcing són contribucions financeres dels inversors on-line, patrocinadors o donants per finançar iniciatives amb ànim de lucre o sense ànim de lucre o empreses. Crowdfunding és una aproximació a recaptar capital per a nous projectes i negocis mitjançant la sol·licitud de contribucions d’un gran nombre de participants, seguint tres tipus de models de crowdfunding: (1) donacions, la filantropia i el patrocini on no s’espera un retorn financer, préstecs (2) i (3) inversió a canvi de capital, guanys o ingressos compartits..» p.6

X.net publica aquest informe sobre la situació del CrowdFunding en el marc del primer eix «Models sostenibles per al sector creatiu» del Fòrum de la Cultura Lliure (FCForum) que se celebra els dies 26 i 27 d’octubre a Barcelona en l’Arts Santa Mònica. 

L’informe ens presenta diversos casos d’estudi per entendre millor les diferències que hi ha entre els projectes, així com algunes de les problemàtiques, els dubtes i preocupacions que per al sector cultural té aquest mecanisme de recaptació de fons. Per acabar, presentar un plec de recomanacions i possibles solucions als problemes plantejats.

PDF Experiències de crowdfunding a l’Estat espanyol i Catalunya

1
Categories:
Economia